We voegen snel iets toe aan het doolhof-project. Ben je er klaar voor?
Oefening 2: Als een vos in een doolhof
In deze oefening zullen we ook weer even bestaand projectje uitbreiden. We veranderen Ruby van uiterlijk wanneer ze beweegt.
Het eindresultaat
Project
Werk verder met je oplossing voor het doolhof-project. Deze vind je terug in dit hoofdstuk, deel 4, oefening 2.
In dit project zorg je er nu voor dat:
- Ruby van uiterlijk verandert tijdens het bewegen
Stappenplan
Stap 1
Zorg dat Ruby bij elke stap verandert van uiterlijk. Doe dit voor alle richtingen.
Evaluatie
- Verandert Ruby van uiterlijk wanneer je het pijltje naar boven indrukt?
- Verandert Ruby van uiterlijk wanneer je het pijltje naar onder indrukt?
- Verandert Ruby van uiterlijk wanneer je het pijltje naar links indrukt?
- Verandert Ruby van uiterlijk wanneer je het pijltje naar rechts indrukt?
Oplossing
De oplossing vind je hier!