In deze oefeningenreeks gaan we alle blokken inoefenen die we tot nu toe gezien hebben.

Oefening 1: Meneer Krab 2.0

Vorige keer hebben we Meneer Krab al heen en weer laten bewegen. Het is nu tijd om hem ook van uiterlijk te laten veranderen.

Het eindresultaat

Project

Werk verder met je oplossing voor het aquarium-project. Deze vind je terug in dit hoofdstuk, deel 4, oefening 1.

In dit project zorg je er nu voor dat:

  • de krab van uiterlijk verandert tijdens het bewegen

Stappenplan

Stap 1

Zorg dat de krab bij elke stap verandert van uiterlijk.

Evaluatie

  • Lijkt het wandelen van de krab al wat echter?
  • Hoeveel blokjes heb je moeten toevoegen? Door één blokje toe te voegen zou het eigenlijk al moeten lukken.

Oplossing

De oplossing vind je hier!

file_downloadDownload

cloudScratch-Studio



Heb je de oefening af? Zeer goed gedaan! In hoofdstuk 2 gaan we visjes toevoegen. Ik kijk er al naar uit!